De Rolfverhalen

Volg de spannende avonturen van het zwervertje Rolf in de 12e eeuw!

Deel VI van de Rolfverhalen gepresenteerd in kasteel van Rhoon:
'Rolf en het geheim van het kasteel van Rhoon'

In deel VI van de serie boeken over de jongen Rolf, probeert de hoofdpersoon in het Kasteel van Rhoon een geheim op te lossen. Hij komt hierbij o.a. in de oude keuken, op de zolder en in de gevangenis. Of hij dit geheim oplost is in het boek te lezen. Daarnaast krijgt de lezer veel informatie over het dagelijks leven in en rond het kasteel en haar bewoners in het jaar 1500.

Burgemeester Jolanda de Witte, kinderburgemeester Jasmijn van Hersbergen en rondleider bij Stichting Kasteel van Rhoon Anneke Dronzek namen deel VI in de reeks Rolfverhalen in ontvangst. Oud-wethouder en radiomaker Erwin de Jongh overhandigde het nieuwste deel namens Stichting Rolf op de Klokkezolder van het kasteel.

Deel IV van de Rolfverhalen is nu ook verkrijgbaar:
'Rolf en de strijd om het graafschap Holland'

Tijdens de opening van de Rolf Route Barendrecht op 16 oktober 2021, gaf Jantje Steenhuis, Directeur van het Gemeentelijk Archief Rotterdam, een inleiding bij de presentatie van Rolfverhaal IV met een voorwoord van oud-burgemeester Jan van Belzen.